VESNICIA SUFLETULUI

marți, 23 iunie 2015

1
O, suflete, scanteie sfânta
A , Soarelui celui gandit
Odor nepretuit al lumii
Si Ingerilor prea cinstit!
2
Esti duh din Duhul cel de viata,
Suflat de Unul Dumnezeu
Si randuit sa fii de-a pururi
Cu Dansul, suflete al meu.
3
Faptura toata, cea vazuta,
Si cerul cu podoaba sa
Au fost gatite pentru tine,
O, suflete, comoara mea!
4
De-as fi lipsit de toate-n lume,
Nimica n-am a pierde eu,
Caci toate nu-s asa de scumpe,
Ca tine, suflete al meu!
5
Dar, vai! lipsindu-ma de tine,
Atunci pe toate le-am pierdut:
Si slava pregatita-n ceruri
Si orice bine am avut!
6
Rascumparat de la osanda
Cu Sangele Dumnezeiesc,
Tu esti chemat sa fii mireasa
Mirelui celui Ceresc .
7
Cu amenetul cel de taina,
Incredintat de la Botez,
Vei fi chemat, in ziua , nuntii
La El sa te infatisezi.
8
Pazeste mai ales credinta
Cu tainele ce are ea,
Cercandu-ti zilnic constiinta
Sa nu te mustre cu ceva!
9
Va trece cerul si pamântul,
Iar tu vei ramane mereu,
Caci suflete, tu esti Icoana
Prea Vesnicului Dumnezeu!
  • din: Sfantul Ioan Iacob Românul – Hozevitul „HRANA DUHOVNICEASCA”, Ed. Lumina din Lumina, Buc. 2004

~ 0 comentarii: ~

Followers



† Doamne, Iisuse Hristoase , Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine , pacatosul/a


"În jurul meu a fost întotdeauna minunea lui Dumnezeu, au fost atâtea păsări, atâţia copaci şi atâtea lunci fermecătoare, a fost cerul nemărginit şi senin, în vreme ce eu trăiam în nemernicie, fără să văd frumuseţea lucrării Domnului."


Feodor M. Dostoievski